De zaken gaan goed in Salou: de laatste nieuwe achtbaan Red Force Junior werd pas vandaag geopend en PortAventura World komt alweer met nieuws naar buiten over grote investeringen voor het seizoen 2019. Zo wordt er komende winter een darkride en een nieuw hotel gebouwd bij het resort!
Na de enorme investeringen vorig en dit jaar in het nieuwe park Ferrariland, is het volgend jaar weer tijd voor een uitbreiding van het attractie-aanbod in het PortAventura park zelf. Het park krijgt volgend seizoen eindelijk een darkride. Het zou gaan om een attractie geschikt voor de hele familie, die gelegen zal zijn in de Sésamo Aventura zone van het park. De werknaam van de attractie is "Dark Ride" en PortAventura World heeft hiervoor zo'n 15 miljoen euro uitgetrokken. Ter vergelijking: Symbolica kostte de Efteling vorig jaar 35 miljoen euro, Challenge Of Tutanchamon in Walibi Belgium kostte 7 à 10 miljoen euro (in 2003 weliswaar).
Vanwege de locatie in het park lijkt het aannemelijk dat men eerder aan een cartoonesk thema zal denken, al zijn meer details over het thema, de bouwer of het transportsysteem nog niet vrijgegeven.
Verder onthult het park dat het zijn hotelaanbod nog verder zal uitbreiden in 2019 met een hotel in Far West-stijl met 150 kamers, dit bovenop het reeds bestaande hotelaanbod van 5 hotels met in totaal 2.100 kamers. Het hotel zal gelinkt worden aan het Gold River Hotel en aan Hotel La Mansión De Lucy.
In 2017 heeft PortAventura World in z'n geheel 4,7 miljoen bezoekers gekregen. Dit jaar hoopt men voor het eerst de kaap van de 5 miljoen bezoekers te overschrijden. Het parkmanagement spreekt alvast van een grote stijging van het bezoekersaantal voor Ferrariland in de eerste 2 maanden van het seizoen 2018: zo zouden er sinds 23 maart 2018 al 170 000 bezoekers geweest zijn, een stijging van maar liefst 60% ten opzichte van dezelfde periode in 2017!
Tekst: © Jan Van Nespen - Pretparken.be // Foto's: © Mónica Just // Bron: Diarri de Tarragona