Auteur: Jonas Claes - Gepubliceerd: 26 Nov 19, 11:01

Walibi Rhône-Alpes sluit seizoen 2019 af met meer bezoekers dan het voorgaande jaar. Tegen volgend seizoen werkt het park aan zijn derde en laatste deel van themazone Festival City.

Het Franse Walibi Rhône-Alpes, bij Les Avenières mocht afgelopen seizoen 55 000 extra bezoekers ontvangen. Dat is een stijging van meer dan 11% ten opzichte van het voorgaande jaar. De combinatie van het veertig-jarig bestaan en een uitbreiding met nieuwe thrillcoaster Mystic werpen dus vruchten af. Ook de evenementen werden gesmaakt: liefst 28 000 bezoekers bezochten het park tijdens één van de vier zomernocturnes en bijna 90 000 gasten kwamen langs tijdens de halloweenperiode.

Het park klokt zo in haar jubileumjaar af op meer dan 530 000 bezoekers en zit perfect op koers om haar geplande doelen te halen. Sinds 2015 ging het Franse Walibi-park van start met een investeringsplan met als doel tegen 2023 jaarlijks 600 000 bezoekers te ontvangen.

Festival City 3.0

In 2020 werkt het park aan zijn derde en laatste deel van themazone Festival City. Hierbij wordt het historische dorp van het park onderworpen aan een verjongingskuur en gaat ook het horeca-aanbod integraal vernieuwd worden. Dit stukje van het park was nog ondergedompeld in de sferen van een mislukte rebranding die moederbedrijf Compagnie des Alpes eerder in haar Walibi-parken uitrolde. Inmiddels is het merendeel van de betrokken gebouwen gestript. Leuk om weten is dat er ook voor Walibi Belgium concept arts zijn waarin sprake is van Festival city. Daar zou de zone met Weerwolf en Vampire er deel van uitmaken.

Meer informatie over Walibi Rhône-Alpes vindt je in onze parkgids!

Tekst: © Jonas Claes - Pretparken.be // Foto's: © Walibi Rhône-Alpes // Bron: Walibi Rhône-Alpes