Revolution was jarenlang de topattractie van Bobbejaanland en is nog steeds uniek in de wereld. Revolution is een zogenaamde 'Illusion Coaster' waarvan er slechts twee exemplaren ooit gebouwd werden, waarvan Revolution de enige is die nog in werking is. Wist je dat de trein van Revolution een totale lengte heeft van 56 meter en daardoor ook de langste (in werking zijnde) achtbaantrein ter wereld is?
Voor het seizoen 2016 transformeerde het park de achtbaan naar Mount Mara:
Achter The Forbidden Caves piekt de mysterieuze vulkaan Mount Mara. Zittend in een karretje met een Samsung Gear VR-bril op het hoofd daal je af in deze vulkaan. Diep beneden doe jij, in de rol van geoloog, onderzoek naar de effecten van vulkanische activiteit op het klimaat. Zeer interessant, tot er iets ernstig misgaat…
De vulkaan barst uit! Misschien niet geheel onbelangrijk om te vermelden: de allernieuwste pretparkattractie Mount Mara is Sanskriet voor Duivelsberg… Zouden de kwade geesten van The Forbidden Caves hier iets mee te maken hebben? Het onderzoeksteam moet zo snel mogelijk zien te ontsnappen aan de vlammenzee. Wanneer je de top van de vulkaan bereikt hebt, rijd je op volle snelheid met een quad door de brandende jungle. Lukt het jou om op tijd weg te komen?
Wat Mount Mara zo’n vernieuwende en spectaculaire attractie maakt, is het gebruik van Virtual Reality. Door middel van de Samsung Gear VR-bril beland je plots te midden van de vulkaan en is de jagende vlammenzee ontzettend realistisch. Door het gebruik van de allernieuwste technieken komen de gevaren echt tot leven en stijgt de spanning tot een hoogtepunt!
Wegens het coronavirus was Mount Mara in 2020 en 2021 niet actief. In 2022 is deze bij het begin van het seizoen terug even operationeel geweest, maar na aanhoudende technische problemen en de lage capaciteit van Mount Mara heeft men beslist om de VR toevoeging definitief te verwijderen en opnieuw enkel de klassieke Revolution aan te bieden.
Tijdens de winterstop van 2023-2024 heeft Revolution een grootschalige renovatie gekregen ter ere van zijn 35ste verjaardag. Zo werd onder meer de volledige trein onder handen genomen: de bakjes kregen een nieuwe verflaag en de onderstellen van de trein werden ook vervangen. Van deze renovatie maakte men ook gebruik om de ritbeleving terug op te waarderen door originele elementen terug te laten keren. Ook de wachtrij kreeg een facelift.