Pitts Special is een Infinity Coaster van Gerstlauer, net als
Junker, die 5 jaar eerder opende. Daarmee is PowerPark het eerste park ter wereld dat twee achtbanen van ditzelfde type in zijn aanbod heeft. Door de grote diversiteit van de achtbanen die tot de Infinity Coasters worden gerekend, hoeft een tweede exemplaar echter zeker niet te verbazen.
Pitts Special onderscheidt zich van Junker doordat de wagens hier niet gelanceerd worden, maar via een 43,5 meter hoge verticale kettinglift naar boven worden getakeld. Daarna volgt een drop van 85 graden en een uniek, knoopvormig element, dat een soort verwrongen top hat is. Wat volgt is een uitgestrekt parcours met meerdere richtingswissels, dat eindigt met twee airtimeheuvels voor de treinen in de remmen schieten.
De attractie werd genoemd naar een Amerikaans merk van stuntvliegtuigen. De rit zelf doet daarom denken aan een stuntvlucht met één van deze dubbeldekkers, weliswaar zonder inversies te maken. Ook op dit punt vertoont Pitts Special duidelijke overeenkomsten met zijn voorganger Junker, dat een gelijkaardige vliegervaring wil aanbieden. Het kleurenpatroon van het achtbaanspoor, de vormgeving van de wagens en de bouwstijl van het station, maken het onderscheid met Junker er ook niet groter op.
Pitts Special kreeg een prominente plek bij het
Mika Salo Circuit, waar het allemaal mee begon voor het park. Daardoor racen de karts nu onder het spoor en tussen de steunpilaren van de achtbaan door.