Tijdens een persconferentie in het gloednieuwe Restaurant Prinsessia heeft Plopsa deze ochtend meer toelichting gegeven bij de toekomstplannen voor Plopsaland De Panne.
Ongeveer 50 miljoen euro, zoveel investeert Plopsa de komende jaren in enkele grote projecten in De Panne. Ter vergelijking: in de afgelopen vijftien jaar werd zo’n 100 miljoen euro in het park geïnvesteerd. Het geld zal onder andere gebruikt worden voor het nieuwe Heidiland en het hotel.
Heidiland
De plannen voor de nieuwe houten achtbaan, die naast de Boomstammetjes komt te liggen, waren al eerder bekend. Vanmorgen gaf het park wat meer details vrij. De naam van de achtbaan wordt ‘Heidi The Ride’ en de zone rond het station zal als Heidiland door het leven gaan. In totaal wordt zeven miljoen euro in dit nieuwe project gepompt.
In de zomer van 2016 zullen we de eerste ritjes in de houten achtbaan kunnen maken. Daarna wordt de zone rond de achtbaan verder aangekleed en zal een bezoekje aan het afgewerkte Heidiland mogelijk zijn vanaf Pasen 2017. Op de persconferentie werden ook enkele nieuwe concepttekeningen vrijgegeven:
Hotel
Ook het nieuw te bouwen hotel was al langer aangekondigd. Plopsa liet vandaag weten dat het budget met 6 miljoen euro werd verhoogd, wat de teller op 16 miljoen euro brengt. Er zullen in het hotel 120 kamers komen die aangekleed zullen worden in “Art Nouveau”- en “Belle époque”-stijl. Op de persconferentie werden foto’s getoond van kamers uit oa. hotels van Europa-Park, wat doet vermoeden dat Plopsa heel sterk zal inzetten op de aankleding van de kamers.
Verder krijgt het hotel een restaurant met een capaciteit van 750 personen en zal er een ondergrondse parking gebouwd worden om ruimte te besparen en om de gemeente minder overlast te bezorgen.
Met deze grote investeringen, en ongetwijfeld nog enkele kleinere tussendoor, hoopt Plopsa tegen 2020 de grens van 2 miljoen bezoekers per jaar voor Plopsaland De Panne te overschrijden.
Tekst: © 2015 - Pretparken.be // Foto's: © 2015 - Plopsa, Plopsafansite // Bronnen: VTM Nieuws, Plopsa Facebookpagina