Beertje Paddington, het bekende literatuurpersonage uit het Verenigd Koninkrijk, krijgt een nieuwe thuis in Europa-Park. Dat werd onlangs bevestigd tijdens het Europees Branding Evenement. De samenwerking met MackMedia en het pretpark zorgt ervoor dat het beertje een thuis krijgt in het 'Engeland'-themagebied. Daarnaast zal het personage de hoofdrol krijgen in een nieuwe show en komt er een VR-ervaring.
"A Bear Called Paddington" was de alleerste verschijning van het beroemde personage: Beertje Paddington. Het boek uit 1958 was het eerste van de honderden die volgden rondom de beleefde beer met de rode hoed. Naast de boeken, verscheen er een televisieserie die kinderen deed verliefd worden op dit warme personage. Als dat nog niet genoeg was, werd er een film uitgebracht geproduceerd door David Heyman, één van de producenten van de Harry Potter-films. Later dit jaar komt daar een sequel van in de Britse zalen en volgend jaar viert Paddington zijn 60ste verjaardag. Een ideaal moment om hem extra in de kijker te zetten en dat gebeurt vanaf kerst in Europa-Park!
Het bedrijf Vivendi, dat de rechten bezit van Beertje Paddington, heeft een deal gesloten met MackMedia en Europa-Park. Die houdt in dat het personage binnenkort zijn eigen stekje krijgt in het themagebied Engeland, inclusief een toegewijde shop. Daarnaast zal er een VR-Ride komen en een eerste game voor op de smartphone: "Paddington Run".
Vanaf volgend jaar zal de ijsshow van het park mee de verjaardag vieren van de beer vanaf de lente tot de herfst van 2018. Daarna zal de show van 30 minuten uitgebreid worden tot een volledige show, om te gaan toeren door Duitsland. Dit zijn slechts enkele van de nieuwigheden, want op termijn zullen nog andere zaken worden toegevoegd zoals toegewijde evenementen en activiteiten. Het belooft een lange samenwerking te worden en zo wordt het dus het tweede grote IP van het park, na Arthur en de Minimoys.
Tekst: © Sven Popelier - Pretparken.be // Foto: The Telegraph // Bron: Variety, Vivendi